secondlady.blogg.se

Hejsan! Här bloggar jag om mitt liv som älskarinna

Alltid dessa trappor

Publicerad 2015-08-23 17:26:09 i Allmänt,

Mobilen igen: Jag har bara två minuter. Är du hemma?

Så jag snubblar ut ur lägenheten i duntofflor och kvällstofs, håller hårt i ledstången på väg ner för trappan -

alltid dessa trappor! smutsiga är dem också och det är jag som är ansvarig för städningen, det blir nog att ta in ett städfirma, suck.

I vilket fall halvvägs möter han mig och vi hälsar på varann som gamla människor gör; tar famlande varandras händer och håller dom hårt, hårt emellan oss och hans doft når mig innan hans läppar gör det och sen är det bara läppar och skäggstubb och mina händer under hans jacka och -

sen är han på väg ut, jag hör hans steg i trappan, portdörrens suck när den stängs efter honom. Två minuter galenskap i min trappa.

Inte nog, men tillräckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela