secondlady.blogg.se

Hejsan! Här bloggar jag om mitt liv som älskarinna

Nu är det halvtid, baby.

Publicerad 2015-08-23 17:26:46 i Allmänt,

Blev outhärdligt trött på att vänta.

Tog min kamera och mina tankar och begav mig ut i skogen, insvept i fem varv halsduk och klädd i gummistövlar pulsade jag bland löv så som man gjorde när man var liten. Ringde kollegan och talade in på telefonsvararen; tackade för chokladen och önskade happy hunting eller vad man nu säger, fnissade lite förvirrat och la på. Ringde syster som var lördagstrött i rösten och frågade hur man får en lördag att gå, egentligen. Hon väste skaffa fyra barn och ge dom en hamster som går och dör och la på för att kunna förbereda en fullfjädrad hamsterbegravning.

Åkte hem igen.

Sätter på musik, tappar upp ett bad och flyter runt bland bubblorna, sjunger med tills den lättretliga grannen bredvid dunkar i väggen och ber mig sluta. Kokar the. Sätter mig med en bok och försöker låta bli att vänta.

(Talar lugnande med mig själv eftersom han inte finns att göra det).

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela